De stichting

In 2012 werd stichting Jacobahof opgericht door buurtbewoners woonachtig rondom het Jacobahof om zich in te zetten voor het behoud van deze mooie plek en de nabijgelegen speeltuin aan de Schapenlaan. Sindsdien organiseert de stichting activiteiten op en rondom het Jacobahof voor jong en oud en samen met vrijwilligers uit de buurt en wijkpartners. Sinds 2022 beheren wij ook de Buurttuin Zusterstraat.

Ons doel

Stichting Jacobahof heeft als hoofddoelstelling:

• Het behoud van het Jacobahof met educatieve en ecologische elementen

• Het behoud van Andy’s Speeltuin

• Het behoud van Buurttuin Zusterstraat

Wij doen dat door:

• Het organiseren van sociale, culturele en groene activiteiten op en rondom het Jacobahof, de Buurttuin en Andy’s Speeltuin

• Het in contact brengen van bewoners op en rond het Jacobahof, Andy’s Speeltuin en de Buurttuin

• Vrijwilligers te werven en ondersteunen in hun werkzaamheden op en rond het Jacobahof, Andy’s Speeltuin en de Buurtuin

• Het aangaan van samenwerkingen met (lokale) partners

• Open te staan voor (nieuwe) behoeftes en geluiden uit de buurt

Deze doelstellingen staan ook in de statuten van de stichting. Benieuwd naar de statuten? Laat het weten en we laten je ze zien!

Hoe werken wij

Stichting Jacobahof ontvangt geen vaste subsidies of giften. Om activiteiten en projecten uit te voeren maken we zoveel mogelijk gebruik van de kennis en kunde uit de buurt en herbruikbare materialen. Als het toch nodig is kan een subsidie uitkomst bieden, bijvoorbeeld van de gemeente Den Haag, Fonds1818, het Oranjefonds of Duurzaam Den Haag. Na afloop van een activiteit of project moet de stichting zich altijd verantwoorden middels een inhoudelijk en financieel verslag. Heb je hier vragen over of wil je de financiën inzien, laat het weten.

Het bestuur is onbezoldigd, dat betekent dat leden niet betaald krijgen voor hun inzet. Heb jij een leuk idee voor een activiteit of project in het Jacobahof, de Buurttuin, Andy’s Speeltuin of ergens anders in de buurt en zoek je hulp met het vinden of schrijven van een subsidievoorstel? Laat het weten, wij denken graag mee.

Hakim (rechts): algemeen bestuurslid & Coördinator Buurttuin

Ahmed: algemeen bestuurslid & Manon: voorzitter bestuur