Wat we doen

• Moestuin

Houd je van je eigen groente verbouwen? Dat kan. In de Buurttuin kan je aansluiten bij een groep vrijwilligers die samen tuinieren en de oogst verdelen. Bij het Jacobahof kan je meetuinieren voor het restaurant. Momenteel zoeken wij een coordinator moestuin voor het Jacbahof!

• Groenbeheer

Ongeveer eens per maand komen de vrijwilligers van groenbeheer bij elkaar om het groenonderhoud van het Jacobahof en de Buurttuin onder handen te nemen. Er wordt hard gewerkt, maar het is ook altijd heel gezellig!

• Buurtteam

Het Buurtteam Schilderswijk-West bestaat uit bewoners die zich inzetten zich voor een groene en duurzame buurt. Sluit je aan! Elke tweede dinsdag van de maand vergaderen wij van 18.30 tot 20.00 uur op het Jacobahof.

• Buurtbakkers

De Buurtbakkers bakken brood en pizza’s in de steenoven in de Buurttuin Zusterstraat voor de buurt. Ook worden er (gratis) workshops georganiseerd voor buurtbewoners die ook willen leren bakken.

• Buurtlokaal

Het Buurtlokaal is het groene buurthuis van Schilderswijk-West. Samen organiseren we leuke activiteiten en projecten. Zo verzorgen de buurtkoks elke vrijdag vanaf 17.30 een buurtrestaurant! Doe je gezellig mee!

• Buurtklussers

Regelmatig valt er wat te klussen, timmeren of repareren! Denk aan volle regengoten, ritje naar het grofvuil, of een kapotte kast die gemaakt moet worden. Ben jij handig of wil je graag handig worden, meld je aan als buurtklusser!

• Compostbakkers

De compostbakkers zorgen ervoor dat van jouw groente, fruit en tuinafval compost wordt gemaakt. De compost wordt vervolgens weer gebruikt in de tuin op het Jacobahof of in de Buurttuin. Compostbakker worden?

• Toekomst Jacobahof

Vind je het Jacobahof ook een waardevolle plek en wil je je hiervoor inzetten? Sluit je aan bij de stichting. Samen met bewoners, de gemeente en wijkpartners onderzoeken we welke behoeftes er leven en hoe die een plek in het Jacobahof kunnen krijgen zodat het nog meer een plek voor en door de buurt wordt.

• De stichting Online

Als stichting begeven we ons ook in de digitale buurt! Vind je het leuk om de stichting te helpen met de website, social media, de nieuwsbrief en belangrijke dingen als digitale transparantie? Laat het weten!